ورزشهای مناسب برای خار پاشنه و التهاب تاندون کف پا | جراحی لیزری دیسک کمر

ورزشهای مناسب برای خار پاشنه و التهاب تاندون کف پا | جراحی لیزری دیسک کمر

ثبت نام رایگان صفحه اصلی دوربین عکاسی روغن زیتون چوبیس

ورزشهای مناسب برای خار پاشنه و التهاب تاندون کف پا | جراحی لیزری دیسک کمر

نمونه ای از ورزشها برای خار پاشنه و التهاب تاندون کف پا در زیر آمده است:
۱– کششش کف پا با حوله:
در این حالت با دو دست طبق شکل کف پا را به بالا میکشیم تا تاندون کف پا کشیده شود، ۳۰ ثانیه در اینحالت بمانید، سه بار در روز و هر بار ۵ نوبت این ورزش را انجام دهید.
۲– غلطاندن استوانه زیر کف پا:
در زیر کف پا استوانه ای قرار میدهیم که میتواند یک رول یا یک شیشه نوشابه باشد و کف پا را بر روی آن به عقب و جلو می­غلطانیم. سه بار در روز و هر بار ۵۰ نوبت این ورزش را انجام دهید
۳- کشش پشت پاساق پا در حالت ایستاده:
با فاصله از دیوار می ایستید کف دو دست را بر روی دیوار تکیه گاه قرار میدهیم.پای سالم را نیم قدم به جلو می اوریم و روی آن خم میشویم بدون اینکه کف و پاشنه پای مبتلا از زمین بلند شود. در این حالت ۳۰ ثانیه بمانید، سه بار در روز و هر بار ۵ نوبت این ورزش را انجام دهید.
۴- کشش تاندون آشیل:
بر رو پله قرار می گیرید و پای مبتلا را به گونه ای قرار می دهید که پنجه پا روی لبه پله قرار بگیرد، سپس با خم کردن پای جاویی پاشنه پای مبتلا باید به سمت زمین حرکت کند تا تاندون آشیل کشیده شود. در این حالت ۳۰ ثانیه بمانید، سه بار در روز و هر بار ۵ نوبت این ورزش را انجام دهید.
۵- کشش کف پا در حالت نشسته:
همانطور که بر روی مبل یا صندلی نشسته اید پای مبتلا را رو پای سالم بگذارید و با دست کف پایتان را به بالا خم کنید تا تاندون کف پا کشیده شود در این حالت ۳۰ ثانیه بمانید، سه بار در روز و هر بار ۵ نوبت این ورزش را انجام دهید.
=====================================================
جراحی لیزری دیسک کمر توسط دکتر علی نقـــــره کار فلوشیپ فوق تخصصی درد از دانشگاه علوم پزشکی ایران
آدرس : تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای خیابان سرو غربی، ساختمان پزشکان سینا، نیم طبقه اول، واحد ۵
وب سایت : www.drnoghrekar.com
تلفن : ۲۲۰۶۶۵۴۲-۲۲۰۶۶۵۳۰-۲۲۱۱۲۸۸۵